torsdag 19 april 2012

om mig



Arne bor i Kramfors tillsammans med sin katt Busen, men är född och uppvuxen i Örnsköldsvik. Han är en glad och positiv person som är duktig på datorer och att blogga, men när det kommer till matlagning tycker han inte det går så där jättebra.
– Men jag älskar att äta god mat, säger han.
Sitt jobb har Arne på Pärm och Bild i Nyland, vilket är en bildfabriksgrupp som bland annat tar emot beställningar från hjälpmedelscentralen och från arbetsterapeuter. Arbetsdagarna fylls med bilder som ska skrivas ut och plastas in. Vidare blir det också mycket av kopierande och klippande och beställningen skickas sedan med post.
På fritiden tycker Arne om att åka permobil och att träffa folk. Han sitter gärna vid datorn och håller då kontakt med nära och kära via Facebook och är engagerad i intresseföreningen FUB.
En stund framför teven unnar han sig också och bland favoritserierna nämns 112, Tunnelbanan, Sjukhuset, SOS – på liv och död, Det okända och Efterlyst. Mycket musiklyssnande blir det också.

Nämn något som gör dig lycklig?
– När jag kan köpa något nytt som jag har längtat efter. Jag har nyss köpt en ny dator, säger en glad Arne Bylund.


FAKTA
Arne Bylund
Bor: Kramfors.
Ålder: 40 år den 19 april.
Födelsedagen: Firades förra helgen och kommer att firas även denna helg.
Arbetar: Pärm och Bild, Nyland.
Så rensar jag tankarna: Vilar på spikmattan.

Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar